torsdag den 3. april 2014

Bare duften

...af forår er fantastisk. Solen skinner og det summer allerede af liv i haven. Selv humlebierne flyver dovent rundt og leder efter nektar.


Her i forårets første uger er det tit havens lange staudebed der får opmærksomheden, når jeg får tid til at komme ud.


Spændende er det om kæmpejernurten og pragtkærte har overlevet den forgangne vinter. I år ser det lovende ud mht. kæmpejernurt - pragtkærten har ikke vist liv endnu, men jeg håber!


I bedet her er en hel del græsser og dag for dag kan det ses, hvordan de igen kommer til live og skyder i vejret med masser af kraft.



Tulipanerne er også godt på vej - men kun en enkelt hvid blomstrer endnu: Concerto.


Man skal virkelig ikke opholde sig i haven mange minutter, før tanken igen er fyldt op.



Hvor er det fantastisk, at det er her igen - forår :-)

12 kommentarer:

  1. Gaura'en kommer, bare hav tålmodighed.

    SvarSlet
  2. Idag en rigtig forårsdag, og skønt flimrende lys over land og din have, jeg håber også på overlevende Kæmpe Verbena.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der bør være mange overlevende i år efter den milde vinter. Synes det er tidligt med tegn her i haven, så jeg er virkelig optimist i år :-)

      Slet
  3. Ja det er så dejligt med det tidlige foråe, det er slet ikke til at få armene ned. Her nydes det hele i fulde drag. Duften af nyslået græs, blændenælder, martsvioler og hyacinter, umn... dufte der er så velkendte.

    SvarSlet
  4. Det sjove er, at gang på gang overraskes vi igen hvert år, er det ikke dejligt :-)

    SvarSlet
  5. Smukke bilder du tar, som alltid. Jeg elsker dine buksbom-kuler.

    SvarSlet
  6. Dejlige stemninger i din have. Lyset er velkomment. Det har jeg savnet. Man glemmer næsten, hvor skønt det er derude.

    SvarSlet
  7. Hej!
    Tack för fina bilder och inspiration, ser att växtligheten är längre kommen hos dig än hos mig. Önskar dig en riktigt fin fredag!/Merja

    SvarSlet
  8. Duften af forår, den må man bare elske - det gør jeg i hvert. Der er meget i min have der endnu ikke er kommet over jorden, mon ikke det kommer hvis vi giver lidt mere tid.

    SvarSlet
  9. Ja, det ER forår :) Meget smukke billeder !

    SvarSlet
  10. Det er bare dejligt og livsbekræftende når det hele vokser frem igen, og dit bed ser forrygende ud i disen:)

    SvarSlet