torsdag den 17. april 2014

Børnehaven fik vægge

I går eftermiddags landede "væggene" til det nye haverum. En palle fra Prima Færdig Hæk med en pæn bunke bøgeplanter stod klar til plantning.

Pallen stod i den bagende sol, så jeg tog konsekvensen og gik straks igang.

En skøn eftermiddag i haven med godt vejr - trillebør, spade og vandslange!




Først skulle alle planterne fordeles og kigges ud, så de passer sammen i form og størrelse. Og så i gang med at plante.

Det er blevet så fint!

Nu glæder jeg mig virkelig til at det springer ud, så jeg kan se, om de nye vægge får den ønskede virkning i haven. Man kan allerede fornemme det med de nøgne stammer, og jeg tror, jeg bliver godt tilfreds :-)


12 kommentarer:

  1. Det kommer att bli så fint! Jag har också planterat bokhäck nyligen och kan konstatera att dina plantor är bra mycket kraftigare än mina. Vad får man betala för en sån kraftig bokplanta? En riktigt fin påsk önskar jag dig! Merja

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er noget dyre. Du kan se priserne på hjemmesiden www.primafærdighæk.dk for alle deres forskellige hækplanter - i forskellige størrelser også. Hvis man gerne vil have sin have hurtigt på plads og ikke har lyst til at vente 10 år på at bøgehækken vokser til, så er den her løsning altså vildt smart.

      Jeg havde ikke brug for så mange meter, så jeg har kastet mig ud i det og så er jeg enormt spændt på at se hvordan den klarer sig. Har altid hørt at man skulle plante hækkene som små planter for at de klarede sig bedst, men nu ser vi om "myten" holder stik :-)

      Det er i hvert fald skønt at planterne er i samme alder som alle de andre planter vi har i haven - tænker (håber) det inden længe ser ud som om denne hæk har været i haven hele tiden og ikke bare er helt nyplantet.

      Skal nok vise frem igen senere på sæsonen!

      God mandag til dig :-)

      Slet
  2. Det skal nok blive rigtig fint når det først bliver grønt, sikke en dejlig væg. God påske.

    SvarSlet
  3. Det giver allerede et godt billede, når du bruger færdig hæk. Det varer heldigvis ikke længe før den springer ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - det må man sige. Det ligner jo ret godt alt det andet bøgehæk, vi har i haven. Så jeg tror (håber!), det bliver godt.

      Vores "gamle" hæk er begyndt at springe ud nu, så jeg går og hepper lidt på denne nye :-))

      Slet
  4. Wow hvor bliver det lækkert Lone. Det ser allerede hamrende godt ud!

    SvarSlet
  5. hvor bliver det bare lækkert, læ af gyldne blade om vinteren og spiselige blade i foråret, rigtigt godt er det :)

    KH
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - mums - helt friske bøgeblade smager fortrinligt :-)

      Slet
  6. Spændende med det nye rum. Er vild med bøgebladenes kobberfarvede vinterdragt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Også mig. Og meget gerne som kontrast til fx stedsegrønne eller buske og træer med smukke grene. Bøg er nu ret så fint :-)

      Slet
  7. Angående jeres gyngestativ. De strå fødder ....er de gravet og støbt ned eller er de bare støtter.

    SvarSlet
    Svar
    1. HA
      De skrå støtter er gravet ned i jorden, så de støtter de lodrette stolper, når gyngerne er i brug. Blot i jord, ikke beton.

      Slet