søndag den 6. juli 2014

Men hov!

Den er jo violet - i skyggen nærmest lyserød! Havde ellers gået og kigget længe på den og vurderet den til hvid. Men lige inden udspring skifter de sammenfoldede kronblade farve - og bliver violette.



Ja - måske ved du slet ikke, hvad jeg snakker om :-) ... men det er fordi jeg for noget tid siden bad om hjælp til at finde ud af, hvad det her mon er for en plante.

Isabelle var hurtig og bød på klinte. Og det, tror jeg, er helt rigtigt. Men havde I mon regnet med, at den så sådan her ud?


6 kommentarer:

  1. Kære Lone.

    Tror din smukke klinte er en engelsk fætter til min danske. Mine har mere gråligt løv og er ikke så spinkle og graciøse i væksten, hverken i stilk eller blade. På din klinte er bladvæksten meget nellikeagtig.

    Hvor heldigt, at sådan en skønhed lige havde frø, der hang uhjælpeligt fast i dine uldne havesokker:o) Bedre ferieminde end en ny smuk plante findes ikke.

    Rigtig god sommer ønskes der her fra Tropeøen, hvor en tropenat venter.

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja. det er ret sød, blomsten, synes jeg. Selvom jeg godt nok havde håbet den var hvid ... eller måske lime :-)

      Holder allerede af den! Min mor har en udgave i hvid - fra samme såning - så den skal der hamstres løg fra og så har vi måske alle hvide næste år.

      Tak for din hilsen fra tropeøen. Hils John og sig jeg har fundet et barn af den 'frostsikre' skærmlilje til ham. Den står nu i en potte og venter på næste gang vi ses.

      Slet
    2. Frø, selvfølgelig :-)

      Slet
    3. Tusind tak, siger John med et lyksaligt smil midt i sommerferieskæggestubben

      Slet
  2. Jeg har lige fundet sådan en fætter i min egen have. Har jeg mon fået den af dig? Er spændt på, hvilket farve den får!

    SvarSlet
    Svar
    1. nej - hvor sjovt. hvad mon det nu er for en?
      Tror ikke, at du har fået den af mig, men man ved jo aldrig med alt det her bytteri :-))

      Slet