tirsdag den 19. august 2014

Når havedrømme bliver til...

For halvandet år siden besluttede jeg mig for at fire ens krukker på morgenterrassen, der allerede var beplantet med laurbærkirsebær, skulle have en bund af bakkestjerne. Inspirationen fik jeg fra en engelsk hjemmeside - se billedet her.

Siden har jeg samlet de få smuler af bakkestjerne jeg havde i haven (avlet på frø fra England - de der der hænger i sokkerne, du ved). Og engang, hvor mine egne var pist forsvundet, fik jeg et lille tilskud af Kjeld Slot. Heldigvis dukkede mine egne også pludselig op et par steder og alle er nu samlet i disse krukker i målet mod bakkestjerne-frodighed.

Nej - den er der ikke helt endnu, men det er godt på vej. Jeg er så vild med denne kombination af de lidt tunge laurbærkirsebær og de fjerlette bakkestjerner. 


2 kommentarer:

  1. Det ser virkelig fint ud - kombinationen af det tunge og lette er jeg også helt vild med!

    Hilsen Nina

    SvarSlet
  2. Meget meget fin kombination Lone:) Bakkestjerne kan man ikke få for mange af tror jeg.
    Jeg såede 2 breve bakkestjerne sidste år uden at der dukkede en eneste op så jeg var lykkelig da Aldershvile planteskole havde flotte planter i år og jeg ønsker at de spreder massevis af frø over hele haven.

    SvarSlet