torsdag den 18. september 2014

Altså, den der køkkenhave

Den giver energi! Ikke bare pga. alle de især krydderurter jeg henter hernede til madlavningen - men bestemt også på grund af farverne! Gul, orange og rød. Hvor er det bare fantastisk med et festfyrværkeri i haven.


 

Her til højre ses solsikken 'Vanilla ice'. Sået fra frø i foråret - frø fra Sarah Raven.



Her tagetes Patula. Den første tagetes her på matriklen, der næsten når 100cm. Den er så skøn og er selvskrevet til listen af gengangere - den skal jeg helt bestemt have igen næste år.

God septembersommeraften til dig :-)

11 kommentarer:

  1. Fantastisk :) også med de orange ponpon'er :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, er de ikke bare skønne? Dem måtte jeg simpelthen bare eje :-)

      Slet
  2. Og det ser jo helt forrygende ud i din køkkenhave, kan godt forstå du føler go energi og glæde i de omgivelser:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er i år farverne, der gør hele forskellen. De lyser så dejligt op :-)

      Slet
  3. Complimenti per tutte queste fioriture in vaso! Immagino non sia facile gestirle! Anche il tuo giardino è molto bello e seguirò con piacere il tuo blog!

    Un saluto:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den kræver lidt pasning, men det er bestemt det hele værd :-)
      Tak for din hilsen - super hyggeligt du læser med.

      Slet
  4. Det er super lækkert lavet. Frodigheden, farverne, helheden. Det må være svært at løsrive sig fra den dejlige plet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja :-) haven trækker mig ud flere gange om dagen, og turen går altid som minimum til køkkenhaven :-)

      Slet
  5. Skøn køkkenhave med dejlige farver. Til næste år er farverige dahliaer også et must i min køkkenhave.

    SvarSlet
  6. Hej Lone,
    Jeg kender det godt, for jeg dyrker også selv køkkenhave. Du har helt ret: Energi får man på flere måder af denne livsbekræftende hobby; det er ikke kun besværligt. Herlige billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Janne - Og tak for at du lægger en kommentar her hos mig :-)
      Jeg er jo ret vild med det der køkkenhave, og jeg har været det, lige så længe jeg kan huske. Det at se planterne spire, vokse og så kunne slutte af med at tilberede lækker mad med nogen selvskabt. Det er da fantastisk. Dejligt at høre du har det ligesådan :-)

      Slet